2013. április 4., csütörtök

Az október ötven árnyalata

Komolyan, nem az aktuális időjárással akarlak bosszantani Benneteket, de ezt az elnevezést éreztem találónak a legfrissebben született fonal számára. Az eredeti szöszt neveztem el Októbernek, ha még emlékszik valaki, kétszer kellett szegényt megfesteni, mert az első próbálkozásnál a piros (vélhetően bedöglött)  festékpigmentek jó része dolgavégezetlenül távozott, és barna helyett valami fakózöldes-rózsaszínt hagyott maga után.
A képen a bal oldali kupacról van szó.


A nem tetsző részt, feledve a flancos profi gyapjúfestéket, mezei Colombusszal, ráadásul fazékban, vízfürdőben festettem újra.



Szegény kicsit megviselődött, elég volt fonáskészre széthúzogatni, de tényleg előjött belőle egy csomó nem várt finom árnyalat.
Egyébként eszembe nem jutott volna pont ezt a rovingot előszedni, ha nem fogy el időnap előtt a fonalam a kendő utolsó sorában, és nem lett volna égető szükségem egy kis sárgásbarnára. A remek időjárás miatt ez a bizonyos kendő még mindig blokkolatlanul hever, de azért mutatok belőle egy apró részletet. Lehet tippelni a mintára és a fonal alkotójára...





Ez pedig a végeredmény. A borús időben készült fotókon nem látszik az összes árnyalat, de ennyi költői túlzás talán megengedhető. A valóságban a sötétbarna még sötétebb, de nem tudtam jobbat...




100 gramm, 340 méter, navahó-cérnázott 3 ágú Rikker


4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű... nagyon szeretem az őszi színeket, magát az őszt is, de nem áprilisban... :)
    Nagyon ügyes vagy!
    A kendőd is nagyon tetszik, de járatlan lévén ezen a területen inkább nem tippelek... :-D

    VálaszTörlés
  2. Erika, ez a barna szegély szerintem kellett rá! Hihetetlen sokat dob az összképen, úgyhogy ne sajnáld hogy elfogyott a fonal, így sokkal de sokkal szebb! :)

    VálaszTörlés
  3. Annnnnnyira szép a szegély a kendőn, hogy csak na! A többi is, csak itt leragadtam:-)

    VálaszTörlés